Hoe zet je je Fleet Management internationaal op?

Fleet management internationaal opzetten is niet langer optioneel

In de snel globaliserende wereld van vandaag is het vermogen om fleet management internationaal op te schalen niet langer een luxe, maar een noodzaak voor bedrijven om te gedijen en te overleven. Internationaal wagenparkbeheer speelt in deze context een cruciale rol. Wagenparken zijn een aanzienlijke uitgave, maar ook een belangrijke factor in de tevredenheid en productiviteit van werknemers.

Fleet management wordt steeds belangrijker voor bedrijven die activiteiten willen stroomlijnen, kosten willen verlagen, efficiëntie willen verbeteren en duurzaamheid willen vergroten. Er komen veel taken bij kijken, van voertuigaanschaf en procesoptimalisatie tot berijdersbeheer en naleving van regelgeving, en dat alles binnen een internationale context. Het uiteindelijke doel is te zorgen voor een optimaal gebruik van de middelen, kosteneffectiviteit en afstemming op de strategische doelstellingen van het bedrijf.

 

De voordelen van internationale Fleet Management Software

Internationale wagenparkbeheerprogramma’s hebben hun waarde bewezen door consistente prestatieverbeteringen en kostenbesparingen voor internationale bedrijven. Deze gecentraliseerde aanpak van wagenparkbeheer, die zijn oorsprong vindt in de jaren negentig, is overgenomen door zowel grote multinationals als opkomende internationale bedrijven.

Deze programma’s omvatten drie kerndoelstellingen.

  1. Kostenefficiëntie

  2. Gestandaardiseerd beleid

  3. Minimumnormen voor mobiliteit, veiligheid en duurzaamheid

 

Belangrijkste uitdagingen en succesfactoren

Het kiezen van de juiste projectmanager zorgt voor minimale mislukkingen van het project en maximale voordelen, zoals kostenreductie, optimalisatie en standaardisatie. Succesvolle fleet management software vereist 4 sleutelfactoren: bewustzijn, kennis, persoonlijke vaardigheden en een resultaatgerichte aanpak.

  1. Bewustzijn

  2. Kennis

  3. Persoonlijke zachte vaardigheden

  4. Resultaatgerichte aanpak

 

De 4 fases van een holistische aanpak voor fleet management internationaal

In de jaren 2010 ontwikkelde de fleetcompetence Group de ‘4P-benadering’. Sindsdien is het een industriestandaard geworden die een robuust kader biedt voor het verbeteren van internationale fleet management en het doorvoeren van schaalvergroting.

De ‘4P-benadering’ is een allesomvattende methodologie voor fleet audits en opportuniteitsanalyses, gebaseerd op een holistische kijk op de verschillende aspecten van fleet management.

Hoe kunnen wij u helpen?

 

De uitdaging

Globalisering en technologische vooruitgang blijven de reikwijdte van mobiliteit binnen bedrijven uitbreiden, waardoor wagenpark- en mobiliteitsprocessen steeds complexer worden. Steeds meer bedrijven ontdekken het aanzienlijke potentieel van een consistente internationale strategie voor wagenparkbeheer en centralisatie. Middelen zoals tijd en geld zijn tegenwoordig echter schaars.

 

Ben je klaar om aan de reis te beginnen?

Download dan hieronder de volledige Whitepaper of neem direct contact met ons op.

Deze whitepaper is geschreven door fleetcompetence Group in samenwerking met het partnernetwerk van 60+ senior fleet experts.

Heeft u nog vragen?

Wij nemen graag contact met u op.

Lees meer van Molthoff Fleetmanagement:

Wagenpark kosten: Hoe te monitoren, controleren en besparen

Het beheren van wagenpark kosten is een essentiële taak. De toenemende kosten van voertuigen, hogere rentetarieven en stijgende onderhoudskosten maken het noodzakelijk om een effectieve strategie te ontwikkelen voor kostenoptimalisatie. Daarnaast streven veel bedrijven naar duurzaamheid en het reduceren van hun CO2-uitstoot, wat vaak de overgang naar elektrische of andere

Lees verder »

Parkinson & Autoleasing

De trivialiteitswet van Parkinson is bij uitstek toepasbaar binnen het wagenparkbeheer en autoleasing. Cyril Northcote Parkinson (1909 – 1993) stelde in namelijk 1957 dat de hoeveelheid tijd die wordt besteed aan een onderwerp, omgekeerd evenredig is met de hoeveelheid geld die ermee gemoeid is. Deze wijsheid werd later bekend onder

Lees verder »

Hoe implementeer je een elektrisch wagenparkbeleid?

De toekomst: Op naar een elektrisch wagenparkbeleid Om klimaatverandering tegen te gaan, moeten we de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen halveren tegen 2030. Bedrijven nemen verantwoordelijkheid tegenover klanten, consumenten, aandeelhouders en regelgevende instanties met een duidelijke strategie om de gezondheid en levenskwaliteit te verbeteren.Als onderdeel van het streven naar duurzaamheid neemt

Lees verder »

Hoe zet je je Fleet Management internationaal op?

Fleet management internationaal opzetten is niet langer optioneel Download volledige whitepaper In de snel globaliserende wereld van vandaag is het vermogen om fleet management internationaal op te schalen niet langer een luxe, maar een noodzaak voor bedrijven om te gedijen en te overleven. Internationaal wagenparkbeheer speelt in deze context een

Lees verder »

Waar moet je rekening mee houden bij het inkopen van een elektrisch wagenpark?

Steeds meer organisaties elektrificeren hun wagenpark in een streven naar duurzaamheid. Het veranderende mobiliteitslandschap, het groeiende aantal leveranciers en ook de steeds bredere voertuigkeuze brengt echter nieuwe uitdagingen en valkuilen met zich mee. Wat zijn de gevolgen voor uw inkoopstrategie? Hoe kunt u de risico’s tijdens het selectieproces voor leveranciers

Lees verder »

10 Flinke Missers bij Autolease Aanbestedingen

Het inkopen van autoleasecontracten kan op zichzelf al ingewikkeld zijn, maar als het gecombineerd moet worden met de Europese Aanbestedingsregels dan lijkt de complexiteit exponentieel toe te nemen. Wij begeleidden sinds 2012 al vele opdrachtgevers met het succesvol gunnen van nieuwe Raamovereenkomsten via Autolease aanbestedingen. Vanuit die praktijk delen we

Lees verder »

Wagenparkbeheer: De duivel zit in de details

In onze adviespraktijk helpen wij klanten om overzicht te krijgen over het wagenparkbeheer proces de wagenparkkosten. Dat betekent dat onze benadering vaak op een wat hoger abstractieniveau ligt dan losse lease offertes of een setje winterbanden. Met grote graagte praten we dan over risicobeleid, tactisch beheer, rapportagelijnen et cetera. Mooi

Lees verder »

Van Flutmanagement naar Fleetmanagement

We komen het nog veel tegen, wagenparkbeheerders die druk zijn met allerlei operationele taken van het wagenparkbeheer. Met de poten in de modder noemen ze dat. Tankpassen beheren, dealeroffertes doorsturen naar de leasemaatschappij en groene kaarten aanvragen. Je kunt er erg druk mee zijn. En dan hebben we het nog

Lees verder »

Autoleasecontracten inkopen: let op je tellen

Het inkopen van autoleasecontracten lijkt eenvoudig. Vergelijk wat leasetarieven, pik de goedkoopste eruit en teken de overeenkomst. Hoe eenvoudig kan het zijn? Niet zó eenvoudig in ieder geval, er zitten wat addertjes onder het gras en soms moet u zelfs opletten niet in een slangenkuil terecht te komen. Voordat we

Lees verder »

Besparen op het wagenpark, maar hoe dan?

In deze tijden grijpt het besparingsspook wild om zich heen. Grote en kleine kostenposten worden onder de loep genomen en zoveel mogelijk uitgebeend. Hoogst waarschijnlijk kan jij ook besparen op het wagenpark, maar men komt meestal niet verder dan het oprekken van de leasecontracten en wat extra korting bij de dealer. Jammer,

Lees verder »
Scroll naar boven